miercuri, 19 octombrie 2016

Cat de gros imbracam bebelusii?

Odata cu venirea frigului, apare problema "cat de gros de imbracam" si mai ales pe cei mici.
Daca adultii stiu de obicei cum sa se imbrace ca sa se simta bine (spun "de obicei" pentru stim cu totii ca o mai dam si noi in bara. Ne imbracam prea gros sau prea subtire si apoi tot noi ne plangem), acest lucru nu este valabil si pentru cei mici.


Ei nu stiu sa spuna ca le e cald sau frig, ca vor sa mai puna o haina pe ei sau sa o dea jos. Astfel, responsabilitatea noastra este sa avem grija ca cei mici sunt imbracati corespunzator. Eu am nascut toamna, si am intrat in plin anotimp friguros cu un copil mic. Aici a inceput marea problema: cum il imbrac pe cel mic ca sa nu raceasca?
Dupa mult citit pe internet si discutat cu pediatra, concluzia a fost ca trebuie sa-l imbrac asa cum mi-e si mie bine. Daca eu stau fara caciula in cap in casa, lui de ce i-as pune? Daca eu ma simt bine in tricou, lui de ce i-as da un pulover gros, peste body? Si asa mai departe.
Normal asa au inceput si disputele cu bunicii: ca imbrac copilul prea subtire, ca o sa raceasca, ca imbolnavesc copilul. Eu am mai ascultat si de ei, dar pana la urma am facut cum am crezut eu mai bine si rezultatul a fost ca V. la 1 an si 3 saptamani nu a fost racit niciodata. Sper sa-l tina asa naravul :)

Deci, dragi mamici si tatici, nu va mai imbracati copiii de parca ar fi la Polul Nord, ca nu e bine. Le faceti mai mult rau decat bine. Am atatea cunostinte care si-au invatat copiii sa stea numai la caldurica, imbracati cat mai gros cand ies afara sau chiar in casa, si racesc la prima adiere de vant.
Imi amintesc ca in septembrie, cand inca era frumos si cald, vedeam prin parc bebelusi de cateva saptamani sau luni, imbracati parca venise iarna: cu caciula in cap, geaca si patura peste ei. In timp ce eu si V, eram imbracati in blugi si tricou. Ma uitam la saracii copii si ma intrebam oare cat de cald le-o fi lor acolo.
Daca sunt mici, asta nu inseamna ca le este mai frig decat ne este noua. Inteleg sa le dai o bluza cu maneca lunga, daca tu ca adult porti un tricou, dar nu geaca si caciula.

La cat mai putine raceli in anotimpul ce urmeaza!

Va astept si pe FB: Casa de Mamica

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu