joi, 29 septembrie 2016

Fiecare este diferit

De cand sunt mama, am descoperit ca teama pentru soarta celui mic e un sentiment obisnuit pentru fiecare zi. El devine centrul universului nostru si tot ce se intampla cu el, devine cel mai interesant.

Intru zilnic pe forumuri si grupuri de pe facebook de mamici si vad acolo mai multe griji si temeri decat am eu. Asa ca am decis sa fiu mai linistita, sa nu ma stresez si sa ma ingrijorez pentru orice ce se intampla cu cel mic.
Cele mai frecvente intrebari sunt legate de greutate copilului. Vad multe mamici ingrijorate ca nu ia copilul destul in greutate, desi sunt mai grei decat al meu. Atata timp cand el este vesel si plin de viata, nu e vad unde este problema ca nu are nu stiu ce greutate la 1 an. Are 9.70 kg si desi pentru multi ar parea putin, eu consider ca fiecare se dezvolta in ritmul lui si are destul timp sa se ingrase.
Mai vad multe mamici ingrijorate ca nu merge copilul la nush cate luni. Al meu a mers singur la 11 luni 2 saptamani si 4 zile. Am o prietena a carei fetita a mers la 10 luni, dar dupa cum ziceam, fiecare are ritmul lui.
Aceleasi temeri le vad referitoare la dinti, la cat mananca, la inaltime.
Dragele mele, bucurati-va de copiii vostri sanatosi si frumosi. Ritmul de crestere si dezvoltare este diferit la fiecare, nu trebuie sa ne comparam copiii, ci sa-i acceptam asa cum sunt.
Fiecare om este diferit, iar bebelusii sunt niste oameni in miniatura. Ei de ce ar fi la fel cu ceilalti?
Eu ma bucur de perfectul meu zambaret in fiecare zi :)


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu