joi, 7 iulie 2016

Sarcina

Bine v-am regasit dragele mele,

Sa va povestesc cate ceva din viata mea de graviduta.
Am aflat ca sunt insarcinata la sfarsitul lui ianuarie, dupa ce imi intarziase menstruatia cam 2 saptamani. Asa ca intr-o zi de duminica, i-am zis sotului meu sa mearga la farmacie sa ia un test de sarcina.......pentru ca am o banuiala.

Renuntasem la anticonceptionale din noiembrie, deoarece vorbisem cu el ca poate ar fi momentul sa avem un copil. In jurul nostru sunt foarte multe cupluri care se chinuie de ani de zile sa aiba un copil, asa ca am decis si noi sa incepem sa incercam. Eu aveam 28 ani si cand am vazut cat dureaza la altii sa conceapa un copil, am zis ca ar fi cazul sa ne apucam si noi din timp, ca nu se stie cand  se va intampla :)

La noi insa a fost un caz fericit, nu a durat ani de zile, nu am avut nevoie de tratamente de fertilizare, totul s-a intamplat natural si relativ repede, avand in vedere ca eu luam anticonceptionale cam de 9 ani. Dupa ce testul a iesit pozitiv, am fost la doctor pentru o ecografie, care mi-a confirmat rezultatul testului. Am inceput un tratament de fixare a sarcinii cu ovule, continuat pe toata perioada primului trimestru de sarcina. Am mers la control care includea si ecografie, o data pe luna. Am avut sansa sa-mi vad bebelusul inclusiv zambind la ecografie. Fara sa-mi dau seama, in inima mea crestea iubirea pentru acel mic omulet de fiecare data cand il vedeam.

Greturi am avut cam o luna intre lunile 2 si 3, dar au fost usoare. Pana in ora 12 nu puteam manca decat fructe, dar restul zilei totul era ok. Ce mi s-a parut foarte interesant, a fost ca simteam imediat daca o mancare/prajitura era veche, desi ceilalti nu-si dadeau seama.
Am luat calciu, parca in luna a sasea. Vitamine prenatale nu am luat, insa am avut grija sa mananc de toate si cat mai sanatos. Am poftit foarte mult la fructe rosii: capsuni, afine, mure, pepene rosu, etc. Carnea si ciocolata nu prea le-am suportat in timpul sarcinii. Nu am consumat deloc cafea sau alcool, nu am fumat si am evitat sa merg in locurile unde se fumeaza.

Prima data am simtit copilul miscand undeva intre lunile 4 si 5. Am simtit ca si cum era un fluture in burta mea si dadea din aripi. Incetul cu incetul miscarile s-au intesificat, iar din luna a sasea, cand se misca, burtica mea facea valuri.
Ultima parte a sarcinii am prins-o vara, motiv pentru care in timpul zilei stateam mai mult in casa, incercam sa evit statul in soare si in caldura. Am observat ca daca stateam in caldura, mi se umflau mainile si picioarele. Retineam si foarte multa apa.
Am profitat de acest timp si am citit cat mai multe carti, m-am odihnit, am dansat si am vorbit cu bebelusul meu. Uneori mi-e dor de acea perioada de liniste....
M-am ingrasat 15 kg in timpul sarcinii, dar din fericire 9 kg le-am dat jos in primele 2 saptamani dupa ce am nascut. Apoi inca vreo 2-3 kg si cu restul inca ma lupt.

Concluzia este ca trebuie sa va bucurati de perioada de graviduta, este o perioada frumoasa si linistita in care trebuie sa va pregatiti pentru o perioada si mai frumoasa, dar si mai plina de aventuri alaturi de noua fiinta din viata voastra.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu